miercuri, 26 august 2009

Manţog, rolul principal în „O sacoşă pierdută”

Trei poliţişti spun că au găsit o plasă plină cu bani
la aceeaşi masă la care a stat baronul PDL. El nu recunoaşte obiectul pierdut.

Liderul PDL Gorj, Ionel Manţog, supranumit şi jupânul sectorului energetic, este implicat într-un nou
scandal cu iz de corupţie, la aproape trei ani de când a fost trimis în judecată de procurorii anticorupţie. Asta, după ce trei poliţişti comunitari susţin că au găsit o plasă plină cu bani pe o terasă din centrul oraşului Târgu- Jiu, la o masă de la care tocmai plecase Manţog. „Baronul” nu recunoaşte însă „obiectul pierdut”.

„A zis că-mi face cinste”

Principalul contestatar al afirmaţiilor lui Manţog este poliţistul Petrişor Gănănău, multiplu campion naţional la box. Acesta susţine că a descoperit „mica avere” cu o săptămână în urmă, pe o terasă din apropierea Hotelului Gorj. Martori îi sunt cei doi colegi care-l înso ţeau.

„Când am intrat, l-am văzut pe domnul Manţog la o masă împreună cu alte două persoane pe care nu le cunosc. Pe dânsul îl ştiu bine însă, pentru că mă sponsorizase, cu mai mulţi ani în urmă. Chiar l-am salutat când am intrat pe terasă. După ce au plecat, ne-am aşezat la masa
lor, iar pe scaunul de lângă mine am găsit o plasă de culoare închisă”, explică poliţistul. Intuind că plasa le aparţinea celor care stătuseră înainte la masă, acesta a plecat imediat în căutarea lor ca să o returneze. Nu înainte însă ca unul dintre colegi să verifice ce conţinea: două teancuri de bani, învelite în hârtie de ziar, în bancnote de 100 şi de 500 de lei. „Nu ştiu câţi bani erau, nu i-am numărat. Am luat plasa şi am fugit să le-o duc. I-am prins doar pe ceilalţi doi bărbaţi pe care nu-i cunoşteam. Le-am spus de sacoşă, iar ei l-au sunat pe domnul Manţog să-i transmită că a uitat-o şi că am găsit-o eu. Cel care a vorbit la telefon cu el mi-a transmis mulţumiri din partea acestuia şi că-mi face cinste când ne vedem”, adaugă Gănănău.

Potrivit acestuia, cei doi însoţitori ai „baronului” au urcat apoi într-o maşină cu număr de Caraş-Severin şi au plecat. Poliţistul a întocmit şi un raport referitor la întâmplarea de joia trecută. „Am auzit că vrea să dea Poliţia Comunitară în judecată. Eu am crezut că fac o faptă bună”, a conchis el.

„Dacă spun că au găsit-o, aşa e”

În replică, Ionel Manţog susţine că nu a avut nicio plasă cu bani asupra sa, dar nu neagă faptul că aceasta ar fi fost la masa la care a stat: „Nu ştiu nimic de această plasă. Dacă Petrişor Gănănău şi ceilalţi poliţişti comunitari susţin că au găsit-o înseamnă că aşa e, dar eu nu am venit cu nicio plasă, nu mi-a dat nimeni vreo plasă şi nu am plecat cu vreo plasă. Este adevărat că m-a sunat o persoană să-mi spună ce băieţi minunaţi sunt poliţiştii comunitari. Nu ştiu a cui este plasa. Nu am fost singurul care a stat la masa respectivă”. Potrivit lui Manţog, la masă au stat două persoane din alt judeţ şi două-trei persoane de la partid. „Sunt scenarii puse la cale de cei de la PSD”, atacă el. PSD Gorj a anunţat însă că va cere o anchetă în acest caz.

Niciun comentariu: