miercuri, 26 august 2009

Boc şi Berceanu au inaugurat un drum. S-a rupt după cinci zile

Centura oraşului Gherla, inaugurată vineri, a fost închisă circulaţiei, după ce asfaltul s-a lăsat. De-a lungul timpului
ghinionul i-a urmărit şi pe alţi politicieni-tăietori de panglici, pe drumurile naţionale.

Traficul
rutier pe centura de ocolire a municipiului Gherla, care a fost inaugurată vineri de premierul Emil Boc şi de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a fost închis după numai câteva zile din cauza unor infiltraţii de apă sub o porţiune a carosabilului, care au făcut ca asfaltul să cedeze. Drumul va rămâne închis pentru două săptămâni, informează “Ziua de Cluj”. Drumul a fost închis după ce o parte din carosabil s-a surpat şi este nevoie de construirea unui zid de sprijin şi de refacerea drumului pe o porţiune.

Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Ion Pantelimon, a declarat miercuri pentru MEDIAFAX că problema va fi remediată, iar drumul va fi redeschis circulaţiei în termen de două săptămâni.

“Este o denivelare a carosabilului cauzată, probabil, de o acumulare de apă, de blocarea unui dren. Se va construi un zid de sprijin, iar drumul va fi redeschis circulaţiei în maxim două săptămâni”, a spus Pantelimon. „Nu poate fi altceva decât un drenaj blocat. E urmarea unor lucrări care nu se fac continuu: lucrezi puţin, întrerupi un an, tot aşa“, a adăugat el.

Problema constă în faptul că asfaltul de pe carosabil s-a lăsat, pe o porţiune de câţiva metri, pe una din cele două benzi ale drumului, din cauza infiltrării apei care a spălat pietrişul. Potrivit lui Pantelimon, lucrarea nu a fost recepţionată de la constructor, deşi a fost inaugurată în prezenţa premierului Emil Boc şi a ministrului Transporturilor, Radu Berceanu. „Oficial, nu s-a recepţionat lucrarea, iar remedierea se va face pe banii constructorului, care a spus că se poate lucra mai bine dacă traficul rutier e închis. Centura a fost deschisă circulaţiei pentru a nu se bloca
traficul în municipiul Gherla cu ocazia pelerinajului de la Mănăstirea Nicula“, a precizat Ion Pantelimon.

Centura Gherlei, executată de spaniolii de la FCC, are o lungime de cinci kilometri şi a costat 7,5 milioane de lei. Centura Gherlei nu e singurul drum care s-a stricat imediat după ce a fost reparat de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Într-un caz relatat de către „Evenimentul Zilei“, asfaltul pe şase kilometri ai drumului naţional care leagă Slobozia de Drajna s-a rupt anul trecut, după ce fusese reparat în 2007. Cauza ar fi fost, potrivit inspectorilor în construcţii, calitatea nepotrivită a pietrei din fundaţia drumului.

La începutul acestui an, pe şantierul autostrăzii Transilvania s-a prăbuşit o grindă de beton, grea de 13 tone, riscând să omoare localnicii. Grinda s-a prăbuşit pe un drum folosit de copii pentru a merge la şcoală, conform declaraţiilor localnicilor. Inspecţiei de Stat în Construcţii Bihor a spus că pasarela a fost montată definitiv, dar că nu a fost plătită firmei Bechtel deoarece proiectantul şi consultantul au avut obiecţii la recepţia sa.

În luna iulie a acestui an, la două zile după ce ministrul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, Vasile Blaga, a inaugurat capătul dinspre DN 13 al tronsonului doi al centurii ocolitoare a Braşovului, asfaltul s-a stricat, a relatat şi cotidianul „Gândul“. ½oferii au fost rugaţi să circule cu doar 5 kilometri pe oră, doar pe una dintre cele două benzi, deoarece, pe o porţiune de aproximativ 70 de metri, pământul şi pietrişul de sub asfalt s-au surpat.

Niciun comentariu: