marți, 22 septembrie 2009

Scion - arma secreta a Toyota

Ce le mai da prin cap greilor automobilelor pentru a lua cat mai mult din piata? Intr-o vreme cand unii invie nume de morti celebri (spre exemplu, un Mercedes mai lung si mai luxos isi zice, de cativa ani, Maybach), cand altii tin cu dintii de nume de legenda (VW nu renunta la broscuta lui, iar BMW a ramas la Rover pentru Mini) sunt si din aceia care fac totul sa impuna un nume nou-nout, ba chiar vor sa fie cat mai discreti cand vine vorba de cine e in spate. Japonezii au ideile astea ciudate si nu atat pentru ei, cat pentru americani, care sunt multi si cu bani, tocmai ce trebuie pentru o piata adevarata. Astazi poate putini americani care se mandresc cu un luxos Lexus mai stiu ca au, de fapt, o Toyota ori ca Infiniti vine de la Nissan. Japonezii agili de la Toyota studiaza mereu piata de peste Pacific si pregatesc acum un nou asalt de tipul celui din anii '60-'70 ai secolului trecut. Pentru secolul asta, ei l-au pregatit pe Scion, un fel de mostenitor al venerabilului Kiichiro Toyoda, fondatorul gigantului Toyota Motors (in engleza scion este echivalent pentru lastar, descendent, mostenitor). Anul trecut, Toyota si-a anuntat in liniste noul producator responsabil pentru lansarea de masini "orientate spre noua generatie "net", tineri crescuti cu calculatorul si ajunsi acum la varsta intrarii in piata auto". Zilele acestea, la Chicago Auto Show, au mai facut o data precizarea "se pronunta SY-en" si au anuntat ca lanseaza Scion xA si Scion xB, mai intai in California (adica acolo unde sunt pustanii bogati de la Beverly Hills, dar si geniile calculatoarelor din Silicon Valley) si apoi peste tot in State. Cele doua metode pornesc rezonabil de la 18.000 de dolari si permit cumparatorilor sa le personalizeze, producatorul oferind zeci de optiuni, de la motorizare pana la dotarea cu echipamente audio-video de ultima generatie, bineinteles. Pentru observatorii pietei auto, noua schema japoneza este simpla: Toyota a ajuns ceea ce este acum prin succesul pe care l-a avut in randul generatiei '60-'70. Copiii de atunci iubeau primele Celica si Corolla, pentru ca erau durabile, consumau putin, intr-un cuvant erau atat de diferite de masinile tipic americane pe care le conduceau parintii lor. Pe masura ce acesti cumparatori cresteau si aveau noi pretentii, Toyota era langa ei crescand si ea cu modele mai mari, mai luxoase si, evident, mai scumpe. Pentru a reface acest drum de succes, Toyota are nevoie acum de o noua masina, mai mult decat o noua marca, care sa capteze noua generatie. "Toyota face un pas important spre o piata in dezvoltare, care va ajunge la peste 60 de milioane de potentiali cumparatori pana in 2010", spune un oficial al nou-nascutului Scion.

Niciun comentariu: