marți, 22 septembrie 2009

Bucuresti Mall - un centru comercial cu peste 10 milioane de clienti anual

Convorbire cu dl Ali Ergun Ergen, general manager al SC Anchor Mall Development and Management SA - Bucuresti Mall
- Domnule director general, Bucuresti Mall a trecut de curand in cel de-al patrulea an de activitate. Va multumesc rezultatele obtinute pana acum? Sunt ele pe masura proiectelor, a investitiilor facute aici? - Suntem foarte multumiti de ceea ce am realizat pana in prezent. S-a dovedit ca piata romaneasca de desfacere cu amanuntul reprezinta un urias potential inca prea putin valorificat. De aceea ne-am impus din capul locului standarde deosebite in ceea ce priveste toate serviciile. Pe aceasta baza ne-am cladit intreg proiectul. Initial, contam pe 1,5 milioane de vizitatori anual. Am aflat, insa, cu satisfactie la sfarsitul primului an ca numarul celor care au venit la Bucuresti Mall a fost de 10 milioane. Si nu doar pentru ca atunci eram singura unitate de acest gen, ci mai degraba pentru ceea ce inseamna oferta noastra. Cateva constatari cifrice sunt edificatoare. Asa, de pilda, 80% din numarul vizitatorilor vin la Mall pentru a-si face cumparaturile, iar dintre acestea, jumatate sunt femei, oameni cu varste cuprinse intre 16 si 45 de ani. In anul 2002 au fost cu 15% mai multi cumparatori decat in anul anterior. Pentru Bucuresti Mall, lunile ianuarie si februarie ale acestui an sunt cele mai profitabile, comparativ cu aceleasi luni ale anilor trecuti. Capacitatea noastra de inchiriere a fost de la inceput acoperita in totalitate. In prezent, avem un numar dublu de solicitanti fata de suprafata de inchiriat, cele mai multe dintre acestea sunt firme cu nume de marca internationala. - Va rugam sa prezentati, pe scurt, ce inseamna astazi Bucuresti Mall in peisajul comercial al Bucurestiului. - Inseamna mai mult de 100 de magazine, a caror cifra de afaceri depaseste in medie 200 de milioane de dolari anual. In termeni umani, inseamna 2.000 de locuri de munca. Apreciem ca Bucuresti Mall este o emblema pentru piata comertului cu amanuntul din Romania. Noi am demonstrat aici marele potential al pietei romanesti de vanzare cu amanuntul, si ceilalti operatori care au studiat modelul nostru nu au intarziat, iata, sa vina si sa dezvolte aceasta piata. - La Bucuresti Mall se practica o forma originala de comert. Cei care vin aici la cumparaturi gasesc si multe posibilitati de a-si petrece, in mod util, timpul liber. Concurenta nu sta, insa, nici ea pe loc. Mereu apar noi mari magazine, care propun si ele formule atractive de vanzare. - Multumim competitorilor. Faptul ca ei exista inseamna ca afacerile se pot dezvolta si mai mult, ca mai sunt multe de valorificat pe aceasta piata. Conceptul nostru este insa total deosebit de al celorlalti. Oferim altceva oamenilor. Ceva care, in final, aduce avantaje Mall-ului. Noi nu suntem doar un magazin, un simplu shopping center. Conceptul nostru e o solutie integrata de comert si distractie. Bucuresti Mall ofera posibilitati variate de agrement: as aminti bowllingul si micile cafenele. Solutia propusa aici este una de socializare, de a aduce oamenii sa cumpere marfurile dorite, dar sa si petreaca, impreuna, sa comunice. Organizam in permanenta evenimente in care implicam publicul, comunitatea. Si asta pentru ca ne-am asumat un rol important in viata comunitatii. Organizam spectacole, concursuri, alte manifestari cu prilejul sarbatorilor mari ale anului. Noi propunem clientilor mai mult decat un loc de unde sa cumpere ceva: unul in care sa poata face de toate, sa se simta bine. Dorim sa facem din Bucuresti Mall locul unde sa vrei sa mergi director, dupa serviciu si casa. - Mai sunt cateva zile pana la sarbatoarea Martisorului. Vin apoi si alte sarbatori importante. Va ganditi la o ambianta speciala pentru aceste zile? - Da. Avem programate mai multe activitati. Impreuna cu partenerii nostri, pregatim multe surprize celor care vor veni la Bucuresti Mall. Avem in vedere si un alt gen de proiecte comunitare. Vrem sa sponsorizam cateva orfelinate si camine de batrani. - Intregul concept al activitatii de la Bucuresti Mall, cum spuneati si dumneavoastra si cum poate observa oricine, are la baza o calitate inalta a serviciilor oferite clientilor. Va ganditi sa diversificati aceste servicii? - Este relativ usor sa ajungi la un nivel inalt al calitatii. Greutatea vine cand trebuie sa te mentii. Ne-am propus intotdeauna sa oferim ce e mai bine. Ne-am dorit, desigur, ca Bucuresti Mall sa fie optiunea numarul trei dupa serviciu si casa, in sufletul fiecarui bucurestean. In momentul in care iti asumi acest lucru, trebuie sa si oferi mereu ceva deosebit. Cel putin la nivelul asteptarilor clientilor. Succesul vine cand intelegi aceste nevoi ale clientului. - Bucuresti Mall va avea curand, din cate am aflat, un "frate". Este adevarat ca in cartierul Militari se va deschide un nou Mall? - Da. Vom putea vorbi pe larg despre aceasta noua si mare surpriza pe care o pregatim bucurestenilor la timpul potrivit.

Niciun comentariu: